Srednja škola – Centar
za odgoj i obrazovanje
Odgoj i osnovno obrazovanje
POSEBAN PROGRAM ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA I RADA UZ INDIVIDUALIZIRANE POSTUPKE
Posebni programi za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke namijenjeni su polaznicima u dobi od 14. do 21. godine života. U ovaj program uključuju se učenici koji zbog svojih specifičnih teškoća nisu u mogućnosti osposobljavati se za samostalan rad. Program se realizira u okviru dvadeset i osmosatnog radnog tjedna u prijepodnevnim satima. Polaznici posebnih programa imaju mogućnost boravka u školi od 8 do 15:30 sati. Poslijepodnevni program realizira se unutar produženog stručnog postupka u kojem učenici provode svoje slobodno vrijeme nakon nastave. Naši polaznici borave u ugodnim, lijepo uređenim tavanskim prostorima u čijem su sastavu kuhinja, dnevni boravak i radni dio. Ove godine najveći „hit“ među polaznicima je ljuljačka koju obožavaju baš svi. Trenuci opuštanja nakon rada postali su tako još slađi.
Lijepo uređene prostorije postale su još ljepše kada smo ih ukrasili ukrasima koje smo sami izradili. Prekrasno oslikani keramički tanjurići, vaze, podmetači za čaše, magnetići, samo su neki od predmeta koje smo izrađivali s radošću. One predmete koje ne uspijemo prodati na prodajnim izložbama, na kojima redovito sudjelujemo, izlažemo na policama u našim prostorijama i poklanjamo dragim gostima naše škole.
PODRUČJA RADA:
Od sljedeće školske godine, 2024./2025. polaznici posebnog programa za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke, idu po novom programu.
Predmeti i planirani broj sati predviđeni su na sljedeći način:
OBVEZNI PREDMETI:
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – 105 sati godišnje/3 sata tjedno
- Aktivnostima tjelesne i zdravstvene kulture razvijaju se motoričke sposobnosti i potiče interes za sportsko rekreativne aktivnosti, Program u potpunosti ispunjava potrebe korisnika za kretanjem i tjelesnim razvojem.
IZOBRAZBA U OBAVLJANJU POSLOVA – 350 sati godišnje/10 sati tjedno
- Provedbom ciljeva ovog programa polaznici se osposobljavaju za obavljanje jednostavnijih poslova kao što su kućanski poslovi, pripremanje napitaka, kuhanje jednostavnijih jela, sadnja biljaka. Učenici izrađuju predmete od gline, papira, kartona, tkanine ,vune i sl.
UPOZNAVANJE UŽE I ŠIRE OKOLINE – 70 sati godišnje/2 sata tjedno
- Ovo područje rada pruža polaznicima mogućnosti razvijanja sposobnosti vremenske i prostorne orijentacije, kretanja u poznatoj i nepoznatoj okolini, uporabe telefona i kućanskih aparata, korištenja kulturnih, zabavnih i javnih usluga.
HRVATSKI JEZIK I KOMUNIKACIJA – 105 sati godišnje/3 sata tjedno
- Slobodno i samostalno govorno izražavanje krajnji je ishod realizacije navedenog područja. Usmenim i pisanim vježbama te upotrebom asistivne tehnologije nastojimo stvoriti preduvjete za uspješnu uključenost u društvo.
MATEMATIČKE VJEŠTINE – 70 sati godišnje/2 sata tjedno
- Područja predmeta Matematičke vještine su Prostor i predmeti oko mene, Brojevi i računanje i Mjerenje.
Svijest učenika o posjedovanju kompetencija za prepoznavanjem i rješavanjem osobnih i problemskih situacija u zajednici, daje mu mogućnost za djelovanje, potiče ga da bude koristan i odgovoran za napredak osobnoga i socijalnoga okružja.
SKRB O SEBI – 35 sati godišnje/1 sat tjedno
- Krajnji ishod ovog dijela programa je osposobiti polaznike za što samostalniju skrb o sebi te zaštitu od mogućih opasnosti. Naglasak se stavlja na razvijanje navika održavanja osobne higijene i čistoće, čistoće prostora u kojem borave, kao i okoliša škole.
DOMAĆINSTVO – 70 sati godišnje/2 sata tjedno
- Znanja, vještine i stavovi naučeni u nastavnome predmetu Domaćinstvo omogućavaju učeniku bolje razumijevanje sebe, svojih bližnjih, ali i okoline u kojoj živi, lakše snalaženje u svakodnevnim životnim aktivnostima te u društvenim situacijama. Učenjem o domu, obitelji, lokalnoj i široj zajednici učenik izgrađuje osobni, kulturni i nacionalni identitet uz istodobno razvijanje osjetljivosti za druge.
SOCIJALIZACIJA – 35 sati godišnje/1 sat tjedno
- Ishodi na području socijalizacije ostvaruju se unutar škole kao i izvan učionica. Polaznici socijalne vještine razvijaju tijekom posjeta muzejima, sajmovima, kazališnim predstavama, javnim ustanovama kao i na prodajnim izložbama i prigodnim priredbama.
Socijalizacija pretpostavlja i uključuje ostvarenje socijalnih odnosa u različitim zajednicama kao što su obitelj, škola, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, interesne grupe i slično, kao i u različitim manje ili više izazovnim životnim situacijama koje od učenika zahtijevaju aktivnu uključenost.
LIKOVNA I GLAZBENA KULTURA – 70 sati godišnje/2 sata tjedno
- Likovna kultura doprinosi razvoju različitih komunikacijskih kanala služeći se likovnim/vizualnim jezikom, refleksijom i vođenom komunikacijom.
Teme u nastavi Likovne kulture uključuju sadržaje iz drugih područja umjetnosti (glazba, gluma, ples, literarni predlošci) i na taj se način povezuju sa sadržajima Glazbene kulture te Hrvatskog jezika i komunikacije. Učenici istražuju sadržaje iz svoje svakodnevne vizualne okoline i tako doprinose ostvarivanju ciljeva predmeta Likovna i glazbena kultura.
Ukupan tjedni broj obveznih predmeta iznosi 26 sati.
U školskoj godini 2024/2025. učenici će moći izabrati i
IZBORNE PREDMETE:
1. VJERONAUK – 35 sati godišnje/1 sat tjedno
2. ENGLESKI JEZIK – 35 sati godišnje/1 sat tjedno
- Kako bi učenici ovladali osnovama engleskog jezika, primjenjuju se različite aktivnosti učenja s naglaskom na situacijsko i iskustveno učenje. Takvi su oblici rada usmjereni ovladavanju elementarnim vještinama za upotrebu stranog jezika u komunikaciji i razvoju sposobnosti primjene naučenoga u svakodnevnim životno-praktičnim situacijama, kao što je igra, suradnja i komunikacija u učeniku bliskim aktivnostima.
3. OSNOVE INFORMATIKE – 35 sati godišnje/1 sat tjedno
- Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u obavljanju svakodnevnih aktivnosti, omogućit će samostalnost u komunikaciji s osobama iz okruženja, pristupu informacijama, rješavanju jednostavnih problema, uporabu različitih digitalnih alata i uređaja i sl. Informatičke kompetencije nužne su u rješavanju različitih izazova u svim područjima ljudskoga djelovanja.
DRUGI OBLICI NASTAVE
- SAT RAZREDNIKA -35 sati godišnje/1 sat tjedno
- IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI – 35 sati godišnje/ 1 sat tjedno
DRUGI OBLICI RADA
- PROGRAM PRODUŽENOG STRUČNOG POSTUPKA 875 SATI
- REHABILITACIJSKI PROGRAMI 420 SATI
Stjecanjem znanja, životnih i radnih vještina polaznici se pripremaju za samostalan život i aktivno uključivanje u život zajednice.